Monday, October 10, 2011

bila sudah mengejar cinta dihadapan...pandang pandanglah belakang semula, Masa silam disanalah guru terbaik menghadapi hari mendatang anda tentang cinta dengan tabah dan cekal.


Dari :Rahman Wali (sasuka)
Jangan sesali apa yang sudah pergi. Jangan tangisi apa yang sudah tiada. Tetapi bangkitlah dan bina kembali apa yang telah hilang dan pergi...lps 2 smuanya ok..


From: POL nelSon(superman)
Bila selalu kesedihan yang ada ...
mungkin dunia akan tenggelam oleh airmata ...

Bila selalu ada tawa ...
mungkin dunia akan terguncang dan menjadi petaka ...

Setiap keadaan ...
Adalah yang terbaik untukmu ...
Namun bukan untuk selalu dipasrahkan ...Tapi juga di usahakan ...

Semua hanya terdiri dari dua sisi ...
Bila kau selalu berusaha disisi positif ...
Bukan berarti sisi negatifmu menjauh ...Namun dia semakin dekat ...

Bagai urat nadi..mengalir bersama dalam darah ...
Itu Untuk menguji nurani dan lakumu ...
Bila kau bijak ...seiring seirama maka akan mendewasakanmu 



tahukah engkau wahai kekasih ...
apa yang aku selalu rasakan ...
disaat-saat aku selalu sedang sendirian..
aku selalu teringat akan dirimu sayang....
aku sayang padamu dan aku inginkan dirimu sayang...
aku selalu membayangkan dirimu walaupun kau tiada bersamaku...
hari-hari yang ku lalui sendirian sangat perit tanpa dirimu...
tapi ku cuba untuk tidak mengingatimu kerna itu pintamu...
kerna kau sudah ada pengganti diriku...
mungkin dia lebih sempurna dari diriku....
aku tidak berdendam dengan dirimu ku berdoa agar kau bahagia...



ungkapan cinta amat mudah bagi manusia yg tidak punya perasaan...
sesuka hati melafaskan cinta dan sayang pada org yang disukai...
bila diperlukan kau menatang diriku bagai minyak yang penuh ...
menjaga aku seperti emas dan berlian...
bila sudah tidak diperlukan kau membuang aku seperti sampah begitu saja.....



sayang malam ini kita bertemu esok hari belom tentu kita bertemu...
sayang kekadang aku termenung sendirian apakah aku sempurna di hatimu..
sayang apakah kau sanggup bersusah senang hidup dengan ku...
sayang apakah sanggup menungguku walau pun diriku ini berpenyakit...
sayang apakah cinta mu ini tulus dan ikhlas ....
atau sekedar kau hanya mengasihani aku saja..



xoxo:Alexjeng's punk
aku pencinta pencen
pencinta meragut dosa berkali
melapah kucup dan rayu
merampas tawa dan tangis
lalu mendesaknya untuk pergi

aku pencinta pencen
tercabar masa dan usia
desakan dan godaan
keayuan dan keaiban
kepuasan sesaat membelenggu

kekesalan ada padaku
kepalsuan menghantuiku
pembohongan menderaku
kenikmatan memesongkanku
kerakusan yang entah bila akan berakhir...



dari : Eduward sadok(pendeta cinta)
Aku adalah aku..
seikhlas dan sejujurnya aku kepada mu
Itulah juga harapan dari mu kepada aku
Hadir aku menemani mu
Hadir mu menceriakan aku
Setiap ketika bersama mu dirasakan sebentar
Setiap masa berlalu sentiasa aku nantikan mu
Datang sendirian...
pergi juga sendirian...
Jika aku telah tiada...
Tinggallah nama aku dalam kenangan mu
Namun aku tetap aku...
dan diri mu tetap diri mu !
Kerana disini kita bertemu dan hati bersatu -



Alya alissa
 Ketulusan cinta bukan berarti harus rela mati, Ketulusan cinta adalah saling menghormati, Ketulusan cinta sebuah nilai yang tinggi, maka dari itu peliharalah cinta dengan ketulusan dan lindungilah dengan kesetiaan ....


Marah dan Cinta tidak ada batasnya... pilihlah Cinta untuk mendapatkan hidup yang indah ...Cinta adalah seni lukisan hati. Maka keindahan cinta itu tergantung dari dua jiwa yg mampu memberikan warna pada lukisan cinta. Dan Cinta yg terindah adalah cinta yg terlahir dari hati ke hati.......Tanpa ksh syg dr mu..aku xmampu bertahan di dunia nie...andai nya kau pergi dulu dr ku..aku rasa kan dunia nie ibarat malam yg gelap tnpa sinaran cahaya bulan dan bintang...tapi...seandainya aku pergi dulu sebelom mu..ingat lah bahawa aku pernah berkata "aku akui kau bkn yg pertama..tapi aku berjanji kau lah cinta ku yg terakhir..."pegang lah janji ku itu...dan pasti nya kau xkn bersedih dgn pemergian aku...percaya lah syg..stiap perbuatan,percakapan,aku xpnh lupakan diri mu....hanya kau yg layak bertahta di hati ini....di kau lah syg ku..


MARIA ISABELLA
Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta dan tiada kasih yang lebih ngeri daripada putus cinta.Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya.Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita.Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan.Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.


 JANGAN SESEKALI MUNCUL DALAM KEHIDUPAN SESEORANG KALAU HANYA UNTUK MENGHANCURKAN PERASAANNYA,JANGAN PERNAH MENATAP MATA NYA KALAU HANYA KEPALSUAN BELAKA.


Saya percaya pada tuhan yang memepertemukan kita,saya tahu hikmah disebalik semua ini dan saya tidak akan menyoal.Saya juga tidak pernah rasa kesal sekurang-kurangnya sepanjang mengenali awak saya telah bersikap ikhlas dan jujur dengan perasaan saya....


de roses...
kekasihku ini lembut hati
sesuai sekali panggilan baby
manja sungguh kekasihku ini
belaaian mesra kan ku beri

kan ku tunggu saat itu kembali
indah sekali pertemuan terjadi
masih segar diingatan ini
memang baby kasih kan ku ini....



Dari pie

Monday, September 19, 2011

Aku tidak BERHARAP untuk menjadi orang yang TERPENTING dalam hidupmu kerana itu merupakan permintaan yang terlalu besar bagiku.. Aku hanya berharap suatu saat nanti jika kau melihatku, kau akan TERSENYUM dan berkata :
"Dialah orang yang selalu MENYAYANGIKU''..

sang pujangga...: Pienoz pie

dariku untukmu

Tangan manusia hanya bisa memeluk sebatas rindu,
kaki hanya bisa melangkah sejauh lelah,
tetapi sebuah perkenalan adalah keabadian yg tak ternilai "buatku"

Jika suatu hari, entah kini atau esok, aku tak lg bisa bernafas, ketahuilah salah satu hadiah yg pernah kudapat adalah MENGENALMU dan MENCINTAIMU sampai kapanpun..
dari Honeysweet...
Sahabatku adalah tetesan embun pagi
yang jatuh membasahi kegersangan
hati
hingga mampu menyuburkan seluruh
taman sanubari
dalam kesejukan Sahabatku adalah bintang gemintang
malam di angkasa raya
yang menemani kesendirian rembulan
yang berduka
hingga mampu menerangi gulita
semesta dalam kebersamaan Sahabatku adalah pohon rendang
dengan seribu dahan
yang memayungi dari terik matahari
yang tak tertahankan
hingga mampu memberikan
keteduhan dalam kedamaian Wahai angin pengembara
kabarkanlah kepadaku tentang
dirinya Sahabatku adalah kumpulan mata air
dari telaga suci
yang jernih mengalir tiada henti
hingga mampu menghapuskan rasa
dahaga diri
dalam kesegaran Sahabatku adalah derasnya hujan
yang turun
yang menyirami setiap jengkal bumi
yang berdebu menahun
hingga mampu membersihkan
mahkota bunga dan dedaun dalam kesucian Sahabatku adalah untaian intan
permata
yang berkilau indah sebagai
anugerah tiada tara
hingga mampu menebar pesona jiwa
dalam keindahan Wahai burung duta suara
ceritakanlah kepadaku tentang
kehadirannya

Dari :Moug Soug
Tidak ku sangka kau pergi jua
Ttinggalkan ku sendiri
Yang tinggal hanya serpihan cintamu
Ku dakap selamanya
Cinta antara kita terlerai sudah
Impian kau dan aku
TakdirNya kini ku terima
Cinta itu milik kita
Tak bisa kah cintaiku
Tak bisakah sayangiku
Kerana kau milikku
Kau kekasihku
Hanya yang ada di dalam diriku
Kerana kau ku sayang
Kau kunci cintaku
Kau bawaku ke dalam duniamu
Jika hati dah tak sudi knp masi mmberi harapan yg mgunung,jika cinta dah bertukar arah mgpa masi berkata syg,jika benar dirimu dah mencintai org lain lpaskan aku skrg,jika kau cintakan aku tolong lpaskan dia demi aku tapi jika hatimu memilih dia,tolong biarkan aku sendirian disini mnahan titis airmata.

luahan rasa : Pienoz pie

Luahan sang kecil...

sejak sy kecil kan...kedua2 ibu bapa sy hidup miskin...smpai kami adik beradi di hina...kna ckp x cukup makan ler.....yg menghina kami bukan org lain...dri sebela dady sy juga ..pada malam kami di hina tu....sy pergi ke dapur...sy nampak mamy sy menangis...tapi sy diam saja...kami kasi biar saja apa yang dorng mau cakap....selepas 2 bulan kemudian...abg dy yg pertama....nama dya [nelson]datang jumpa mamy sy....dya tba2 saja cakap..[mumy jangan kau risau bila sy tiada suda sy janji akan tlong keluarga kita]1 minggu kemudian..abg sy yg pertama meninggal dunia....sbb kemalangan...mummy sy betul2 tdak dapat terima knyataan..sampaikan mayat abg sy tu menangis.....so selpas abg sy d perkebumikan..angkel sy tba2 datang lalu meminta pinjam duit...1minggu kmudian abg sy dikebumikan ..trus angkel sy buat perayaan perkawinan di sana...mumy sy menangis trus dan trus nangis x henti2 sehinggakan mumy sy terkena penyakit tinggi darh sewaktu dya mengandungkan adik sy yg terakhir....dya keguguran disebabkan smua kesengsaraan yg dialami keluarga kmi

Luahan sang anak kecil : Melo Pink
Ku tahu ku tak sempurna
ku jua tak mampu memberikan semua yang kau pinta
kerana aku punya cinta
yang tak kurang dan tak lebih
cintaku hanya dalam kesederhanaan..kesederhanaan dalam daiff..

sang pujangga; pieonez pie

Cinta Teragung

here's my hand..here's my soul,here's my heart,only 4 u..sesungguh nya d kau lah nafas d kau lah juga nadi bgi hati ini..ingin ku peluk mu ingin ku belai mu..ku ingin d kau menjadi milik ku..dgn nama CINTA TERAGUNG d kau lah rindu ku,dikau lah pujaan hati ku..

From,alexjenglot jenglot punk

Monday, September 12, 2011

Bicara sekepng Hati

Ku ukirkan bicara sekeping hati,
di sehelai lembaran kertas putih,
Agar suatu masa
Kau bisa membacanya
Kau bisa menghayati setiap bait-bait katanya

Sayangku..

Ingatkan dikaku saat cinta kita bersemi??
tika itu
Di matamu terbit sinar keihklasan
di bibirmu terungkap suatu janji kehidupan
di hatimu tersulam nama manjaku
Masihkah kau ingat??

Sayangku

Lamanya masa telah berlalu
Meninggalkan kita berdua
Namun...
Hati ini sering merindu masa nan lalu
Masa kita bersama di waktu dulu
Tahukah dikau mengapa??

Mungkin kau kini telah lupa

Biarlah aku menggamit kembali memori itu
supaya kau sedar semua itu bagaikan tiada sudah

sayangku

dulu kau selalu menemaniku
Dulu kau sentiasa mengambil berat perihal diri ini
Tika aku menangis..
kau mesti berada di sampingku
memujuk diri ini...
Dan mententeramkan hatiku..
agar duka itu tiada lagi

Sayangku

saat aku merinduimu
banyangmu akan menari-nari di tubir mata ini
Suaramu gemersik di telingaku
mengungkapkan suatu bicara indah
sehingga rindu itu tenggelam bersama nafas cinta...

Hasil Rasa dari : Samantha Sweet

Tentang Cinta

kata-kata ini membuatkan saya memahami hidup sebagai orang yang mencintai dan dicintai hehehe "Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu."

Dari :Rihzueh Ahhing

Love Hurt

love is like a cycle...when u love,,you get hurt,you hate...when you hate,,you try to forget..when you try 2 forget,,you start missing...And when you start missing,,eventually you'll fall in love again~~~♥ ♥
Love... Why does it hurt? Why does it ache? Maybe because we love too much and too deep that somteimes we forget to keep a little for ourselves...sad but true.":((
Luahan rasa : Panda Emptysoul

Pujaan Hati...

jiwa tenteram maka hati syhadu...jiwa bergoncang maka jiwa kucar kacir...maka jiwa yg kudus itu lah penawar hati ...wahai c kumbang yg gersang...sesungguh nya d kalu lah yg d idam2 kan sejagat...dan d kau juga lah yg paling memiliki hati yg sepi itu,maka dgn sesungguhnya berputik lah bibit yg akan mekar nanti

 aduhai sang kekasih ku,sesungguh nya d kau lah luka dan penawar hati ini,dikau lah juga yg telah menjadi pujaan hati ku,maka dgn sesungguhnya ku titip kan kata yg x seberapa ini,akan ku katakan yg sepi dan rindu adalah kebangaan ku..

Hasil dari kata2 sang pujaan Hati : Alexjenglot jenglot punk

LUAHAN CINTA

Saat nurani sepi
biarkan kuteriak memecah malam
mengekspresikan suara hati
betapa rasaku makin bergetar
nyata adamu namun bayangan
maka diamlah
Mungkin bagimu pertemuan kelmarin adalah yang terakhir,tapi bagiku itu bukan pengakhiran cintaku..mungkin bagimu perpisahan yang terjadi akan melenyapkan cintaku selama ini tapi kamu salah kerna sememangnya ku tak pernah berhenti dari terus menyintaimu walau kau tak pernah merinduiku mahupun menginginkanku tuk kembali padamu.
engkau datang menghiasi kamar hatiku

aku senang akan keberadaanmu

engkau datang mengisi kesepianku

hati senang bagai di syurga

engkau kembali sewaktu aku menginginkanmu

owh hebatnya cintamu membuatku terpegun

ku jatuh hati padamu tapi kau tak pernah membalas cintaku
tahukah kamu ku sangat mencintaimu tapi kau buat tak endah je
lebih baik aku pergi darimu daripada terus TERSAKITI olehmu!!!..

Hasil sentuhan Sang Pujangga...: PIENONZ PIE

Selamat Tinggal kenangan ..

tidak ada apa yang perlu ku ucapkan lagi..semuanya sudah ku laungkan disini..syukur apa yang ada skg..terima kasih kenangan..

Hasil nukilan dari  : Aling chin

Luahan Rasa dari (maria Isabella raleen)

aku begitu kecewa kerana aku telahpun membuat yg terbaik untok mu, sebisaku dan semampuku upada hubungan ini tapi sebaliknya kau kecewakan aku..kerana kau tak menghargai aku...semua yg ku lakukan sia2 saja...cuma tuhan yang tahu gmana sakitnya hati ku saat ini..aku ingin lari dari mu, pergi sejauhnya tapi aku tak mampu kerana rasa sayang itu masih ada di hati ku..tuhan kenapa kau pertemukan aku dengannya kalau pertemuan ini hanya membuatku terluka dan kenapa tumbuhkan rasa cinta di hatiku, bila cinta itu hanya menyakiti dan mengecewakan ku….

Tuesday, June 21, 2011

so much inlove of tis song...

You're always on my mind
All day just all the time
You're everything to me
Brightest star to let me see
You touch me in my dreams
We kiss in every scene
I pray to be with you through rain and shiny days

I'll love you till I die
Deep as sea
Wide as sky
The beauty of our love paints rainbows
Everywhere we go
Need you all my life
You're my hope
You're my pride
In your arms I find my heaven
In your eyes my sea and sky
May life our love paradise
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/k/kelly_chen/love_paradise.html ]
You're always on my mind
All day just all the time
You're everything to me
Brightest star to let me see
You touch me in my dreams
We kiss in every scene
I pray to be with you through rain and shiny days

I'll love you till I die
Deep as sea
Wide as sky
The beauty of our love paints rainbows
Everywhere we go
Need you all my life
You're my hope
You're my pride
In your arms I find my heaven
In your eyes my sea and sky
May life our love paradise
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/k/kelly_chen/love_paradise.html ]
I'll love you till I die
Deep as sea
Wide as sky
The beauty of our love paints rainbows
Everywhere we go
Need you all my life
You're my hope
You're my pride
In your arms I find my heaven
In your eyes my sea and sky
May life our love paradise

Monday, June 20, 2011

I love you, not because of what you have but because of what I feels.. I care for you, not because you need care but because I want to.. I'm always here for you, not because i wan't you to be with me but because i want to be with you..

I love you

I NEVER REALLY KNEW YOU YOU WERE JUST ANOTHER FRIEND BUT WHEN I GOT TO KNOW YOU I LET MY HEART UNBEND I COULDN'T HELP PAST MEMORIES THAT WOULD ONLY MAKE ME CRY I HAD TO FORGET MY FIRST LOVE AND GIVE LOVE ANOTHER TRY SO I FELL IN LOVE WITH YOU AND I'LL NEVER LET YOU GO I LOVE YOU MORE THAN ANYTHING I JUST HAD TO LET YOU KNOW AND IF YOU EVER WONDER WHY I DONT KNOW WHAT I'LL SAY BUT JUST REMEMBER ONE THING I LOVE YOU